Facebook Twitter Google Plus Instagram Youtube

Din mening er veldig viktig for oss

Undersøkelsen tar 5-7 minutter

Best Western Rewards-medlemmer får 250 poeng som takk for hjelpen

En profesjonell gjest som er på din side

Møt Katrin Siebigteroth, som lever seg inn i rollen som Best Western Hotels & Resorts mest pirkete gjest. 

”Det første jeg gjør når jeg ankommer et hotell er å få et inntrykk av hotellet, dvs det gjestene ser, har behov for og forventer når de bor på hotell. En god Wifi for å kunne jobbe, en deilig seng for en god natts søvn og en ordentlig frokost for å få en bra start på dagen er viktig” sier Katrin Siebigteroth.  

Som kvalitetskontrollør i Best Western Hotels & Resorts verdensomspennende kvalitetsprogram, besøker Katrin flere hoteller hver uke, sover alltid over og spiser i restauranten. Det er Katrins jobb å være veldig kritisk og nøye. En sjekkliste på over 70 krav som hotellene må oppfylle utgjør kontrollen. Enten om hotellet ligger i værharde Lofoten eller er et 100 år gammelt klassisk hotell, er kravene de samme. Sjekklisten innebærer blant annet at Katrin går systematisk gjennom alle områdene gjesten ser. Det stilles strenge krav til alt fra hotellets miljøprofil til antall frokostblandinger på frokostbuffeen. 

”Når man har over 4000 hoteller fordelt over hele verden og som er privat eide og drevet, trenger man et felles grunnlag som sikrer en gjennomgående standard uansett hvor hotellet ligger. Det i sin tur hjelper til å skape et godt produkt for gjestene våre” sier Katrin Siebigteroth.

Katrin Siebigteroth er ikke alene om å være nøye på rengjøringen eller antall kleshengere i skapet. Over hele verden finnes det hundretalls kvalitetskontrollører som alle har fått en grundig opplæring i systematisk kvalitetsarbeid, og som årlig kontrolleres opp mot Best Western Hotels & Resorts internasjonale krav. 

”Jeg trives veldig med å reise mye, se andre ting og møte andre mennesker hver dag – dette er alt annet enn en kjedelig kontorjobb. Det beste med jobben er å hjelpe hotellene med å øke kvaliteten. Det er utrolig stas å se at mine tips og forslag blir tatt til etterretning og på denne måten ikke bare forbedrer resultatet på kontrollen, men det som er det viktigste for oss: opplevelsen til våre gjester”.
Best Western Quality Assurance: Best Western ble grunnlagt i 1946 og er verdens største hotellkjede. Alle de 4000 hotellene i 100 land kontrolleres mot samme internasjonale krav minst en gang hver 11 måned. 
Each Best Western® branded hotel is independently owned and operated. © 2002-2017 Best Western International, Inc. All rights reserved.
Vi bruker cookies for å gi deg en bedre brukeropplevelse